pondělí 18. září 2023

O profesionální cti

Všichni bychom měli ve své práci dodržovat profesionální kodexy, zvykové právo a osvědčenou praxi. Očekávalo by se, že naši kolegové a nadřízení tyto normy znají a respektují. Měli by vědět, co je v rámci naší profese přijatelné a co není, aniž by to porušovalo naše profesionální svědomí. Bohužel se však stává, že toto pravidlo není vždy dodržováno. Nedávno jsem byl požádán, abych jako auditor prozkoumal provozní aktivity zaměstnance, který není v naší firmě nejvyšším vedením příliš oblíben. Prováděl jsem důkladné šetření a nenašel jsem žádné pochybení. Pečlivě a nestranně jsem zhodnotil dostupnou auditní evidenci a nenašel jsem nic, co by odporovalo platným směrnicím a dalším interním předpisům naší organizace, pro niž oba pracujeme. S tímto závěrem jsem seznámil nejvyšší vedení. Od té doby mám pocit, že jsem u vedení jaksi ztratil oblibu, pravděpodobně kvůli tomu, že jsem nepodpořil plánovaný postih tohoto zaměstnance. Jsem pevně přesvědčen, že je důležité jednat v souladu s naší profesionální integritou a objektivitou. Jako auditor mohu dělat to, co dělá zrcadlo. Zrcadlo nemůže zkreslovat obrazy, ale pouze je odrážet.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Compliance

Compliance není jen pojmem v moderním manažerském slovníku. Je to klíčový koncept, který spojuje teorii s praxí a zajišťuje soulad mezi vněj...